دبیرستان پسرانه نمونه دولتی ولایت شهرستان ریگان(دوره دوم)

دبیرستان نمونه ولایت سال 92 با تعداد 30 دانش آموز در پایه اول تاسیس شد.

دبیرستان پسرانه نمونه دولتی ولایت شهرستان ریگان(دوره دوم)

دبیرستان نمونه ولایت سال 92 با تعداد 30 دانش آموز در پایه اول تاسیس شد.

دبیرستان پسرانه نمونه دولتی ولایت شهرستان ریگان(دوره دوم)
۱۳ آذر ۹۳ ، ۰۶:۵۸

گزارش طرح همیار معلم

                                            باسمه تعالی

گزارش طرح همیار معلم دبیرستان نمونه دولتی ولایت

 

 

 

 

 

مشخصات آموزشگاه:

 

کدآموزشگاه:                      نوع:نمونه دولتی             جنسیت:پسرانه        سال تاسیس:92 

                                      آماردانش آموز:70نفر

پایه اول:29نفر                  دوم ادبیات:17 نفر                   دوم تجربی:17نفر                     دوم ریاضی:7نفر

مدیر:ناصر غلامشاهی               معاون آموزشی:عبدالرحمان ایزدیان                 تلفن مدرسه:

 

 

 

 

طرح همیار معلم به منظور ارتباط و آشنایی بیشتر دانش آموزان با شغل دبیران خود در دبیرستان نمونه دولتی ولایت  به اجرا در آمد.

رسالت خطیر آموزش وپرورش تعلیم وتربیت نیروهای خلاق و نو آفرین است که با توانایی و خلاقیت خود بتوانند زمینه توسعه ، ترقی ، پیشرفت معنوی و مادی سرزمین اسلامی خویش را فراهم سازند. در این زمینه کلیه فعالیتهای نظام تعلیم و تربیت در  مدرسه صورت می گیرد  ، مدرسه به عنوان اولین کانون مرتبط با دانش آموز در این نظام ؛نقشی اساسی و کلیدی را در رسیدن به اهداف مذکور بر دوش می کشد.

 

چرا از روش همیار معلم استفاده می کنیم؟

 


تحقیق نشان داده است که فنون یادگیری مشارکتی موجب :
ارتقا یادگیری و موفقیت علمی دانش آموز می شود .
ارتقای حافظه ی دانش آموز می شود .
افزایش رضایت دانش آموز با تجربه ی یادگیری هایشان می شود.
توسعه ی مهارت های دانش آموزان در ارتباط شفاهی می شود.
توسعه ی مهارت های اجتماعی دانش آموزان می شود.

 


اهداف طرح همیاران معلم بشرح زیر می باشد:


الف - بهره گیری ازتوانمندی تحصیلی دانش آموزان ممتاز هردرس به منظور رفع اشکالات درسی از سایر دانش آموزان
ب- نهادینه کردن فعالیتهای گروهی و ارتقا کیفی تعا مل اجتماعی دانش آموزان
ج- تقویت اعتماد به نفس
نتایجی که اجرای این طرح به دنبال دارد:
1
امکان ابراز وجود به دانش آموز می دهد.
2
دانش آموز احساس مسئولیت می کند، ودر انجام این امر
خود را در می یابد و تلاش می کند تا در مسیر درست گام
بردارد.


3
دانش آموز هر ساعت و هر لحظه مورد ارزیابی قرار
می گیرد و همین روند اصلاحیِ پیوسته دانش آموز را با
مسئولیت آشنا می سازد.
4
در گذشته، فراگیر، زمانی متوجه ضعف خود می شد که
در پایان ترم، قرار داشت و زمان برای جبران کمبودها، دیر
بود.
5
اجرای این طرح یکی از را ههای کاهش افت تحصیلی،
است.

 


 

 

 

 

 

 

 


 

صورتجلسه اولین جلسه تشکیل کمیته اجرایی طرح همیار معلم دبیرستان فاطمه الزهرا

زمان:25/08/1393

مکان دفتر آموزشگاه.

حاضرین جلسه :مدیریت محترم آموزشگاه ولایت ،معاون آموزشی  ودبیران گرامی .

اولین جلسه طرح اجرایی همیار معلم با تلاوت آیاتی چند از قران مجید توسط آقای رضا حمزه ئی  آغاز گردید ،سپس آقای ناصر غلامشاهی مدیرمحترم آموزشگاه در خصوص اهمیت این طرح به نوین بودن دیدگاه طرح در نظام آموزش ،توانمند ساختن بدنه سیستم آموزش به واسطه اجرایی طرح اشاره فرمود وبیان نمودند که طرح همیار معلم می تواند قدرت یادگیری دانش آموزان را به واسطه استفاده از همسالان به صورت چشمگیری افزایش دهد وبر اجرای هر چه بهتر این طرح تاکید نمود.

در ادامه آقای عبدالرحمان ایزدیان  مسئول اجرای طرح ودبیر جلسه ضمن تایید وتاکید نکات ارائه شده توسط آقای ناصر غلامشاهی به تشریح این طرح پرداخته وگفت :از آن جا که در این طرح دانش آموزان علاوه بر یادگیری مطالب درسی ،از نظر رفتاری وپرورشی ومسئولیت پذیری نیز مورد ارزیابی قرار می گیرند واز طرفی محیط کلاس بسیار فعال وبا نشاط بوده ،به گونه ای که متوجه گذشت زمان نمی شوند.به کار گیری این شیوه برای آنها جذاب خواهد بود .

در ادامه آقای ایزدیان  به شرح ذیل به بیان اهداف این طرح پرداخت :

1- بهره گیری از توانمندی تحصیلی دانش آموزان ممتاز هر درس به منظور رفع اشکالات درسی از سایر دانش آموزان

2- نهادینه کردن فعالیتهای گروهی وارتقاء کیفی تعامل اجتماعی دانش آموزان

3- تقویت اعتماد به نفس دانش آموزان.

وی شرایط لازم جهت احراز سمت همیار معلم را به شرح ذیل ابراز نمود:

1- اخذ نمره 20 از انضباط

2- معدل کل 90/18 به بالا در نیم سال اول

3- اخذ نمره 50/19 به بالا از درس مربوطه

4- میانگین عملکرد داوطلب در سه آزمونها و امتحانات ارزشیابی  در دردرس مربوطه 70 درصد به بالا باشد .

سپس به علل استفاده از روش همیار معلم پرداخته وافزود که تحقیقات نشان داده است که فنون یادگیری مشارکتی (همیار معلم ):

الف ) موجب ارتقای یادگیری وموفقیت علمی دانش آموز می شود

ب) موجب ارتقای حافظه ی دانش آموز می شود.

ج) موجب افزایش رضایت دانش آموز با تجربه یادگیری هایشان می شود.

د) موجب توسعه مهارتهای دانش آموزان در ارتباط شفاهی واجتماعی می گردد.

در ادامه جلسه وپس از اظهار نظر حاضرین محترم ، اعضاء کمیته اجرایی طرح همیار معلم این آموزشگاه به شرح ذیل معرفی گردید.

 

1- آقای ناصر غلامشاهی                  مدیر آموزشگاه

 

2- آقای عبدالرحمان ایزدیان               معاون  آموزشگاه

 

3- آقای علیرضا ترک زاده            مشاور مدرسه    

 

4- آقای عیسی شیرخانی           دبیر زبان انگلیسی از دروس طرح

 

5- آقای جواد جلالی مهر                          دبیر ریاضی از دروس طرح

 

 

 

سپس اعضای همیار طرح از میان دانش آموزان واجد شرایط انتخاب وبه شرح ذیل معرفی گردیدند.

 پایه اول (101)

1- آقای مهدی شهیکی                       همیار ارشد.

2- یاسین شهیکی                            

پایه دوم ادبیات

1- بهنام آشورزاده                     همیار ارشد    

2- فرهاد شهیکی

پایه دوم تجربی

1- محمدجواد مرادزاه                  همیار ارشد

2- محمدعلی چمن

پایه دوم ریاضی

1-کامبیز شهیکی                 همیار ارشد

2-ناصر پورحیدری

 

 

 

 

مصوبات جلسه :

 

1- دبیران محترم دروس هدف این طرح همکاری لازم وکافی با مسئول اجرای طرح آقای ایزدیان  داشته باشند.

2- دانش آموزان اعضای همیار تمامی مقررات ووظایف خود را به نحو احسنت انجام دهند .

3- آقای ایزدیان  مسئول اجرای طرح اقدامات انجام گرفته را پیگیری نموده وبه صورت گزارشات مستمر به آقای ناصر غلامشاهی مدیر محترم آموزشگاه ارائه نمایند.

 

بعد از معرفی اعضاء کمیته واعضاء همیار طرح جلسه با ذکر صلواتی به پایان رسید .

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۳/۰۹/۱۳
عبدالرحمان ایزدیان

نظرات  (۵)

۰۱ تیر ۹۵ ، ۱۳:۱۳ زهرا اسکندری
گزارش خوبی هست
ممنون
عاااااالب بوووود
عالی بود ...بسیار ممنون
کپی بود از روی گزارش دبیرستان فاطمه الزهراو اولش هم یادتون رفته اسم دبیرستان فاطمه الزهرا را حذف کنید.
۲۶ آذر ۹۷ ، ۱۵:۴۱ همیارمعلم
سلام عالی بود
به سایت همیار معلم سر بزنید
www.Hmoalem.ir

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی